• Uitgestelde wedstrijden jeugd en reserven.
UITGESTELDE WEDSTRIJDEN

*** De in blok uitgestelde wedstrijden – jeugd & reserven – van 4, 5 en 6 december 2009
worden herplaatst naar het weekend van 12, 13 en 14 maart 2010.

*** De in blok uitgestelde wedstrijden – eerste ploegen – van 8, 9 en 10 januari 2010 worden herplaatst in het weekend van 12, 13 en 14 februari 2010,
dit met uitzondering van de wedstrijden Dames 1 ste provinciaal welke herplaatst worden in het weekend van 12, 13 en 14 maart 2010.
De wedstrijden van jeugd en reserven worden niet herplaatst.
De individueel uitgestelde wedstrijden van 1, 2 en 3 januari 2010 worden herplaatst in het weekend van 12, 13 en 14 maart 2010.

Drongen-Lovendegem 07-11-2009

Trainer Peter Van Speybroeck

Drongen-Lovendegem 07-11-2009

Berichtdoor Alberto op 07 nov 2009, 21:45

Rampzalig begin...

Als in de 8' Lovendegem een eerste maal voor ons doel verschijnt is het 0-1.
Vijf minuten later (13') moeten we de 0-2 slikken.
Ik begon te vrezen voor een monsterscore van Lovendegem maar zo een vaart liep het gelukkig niet.
We zijn 16' ver als een goede voorzet van Arne Schatteman broer Steven Schatteman bereikt en Steven kopt de 1-2 op het bord.
De vreugde is van zeer korte duur want in de 18' weet Lovendegem nog maar eens onze hele verdediging te omzeilen en de 1-3 is een feit.
Drongen is dan wakker, weet de aanvallen te neutraliseren en veder onheil te voorkomen tot aan de rust.

Na rust is er even hoop. Een vrije trap van Steffen Capiau op het hoofd geschidlerd van Thomas Bonami levert de 2-3 op.
De hoop is van zeer korte duur want amper één minuutje later is het al 2-4.
De ingevallen Matthias Daeseleire scoort dan tegen zijn ex-ploeg de 3-4 eindstand.

Afbeelding
Alberto
Site Admin
Site Admin

Re: Drongen-Lovendegem 07-11-2009

Berichtdoor engelbert op 08 nov 2009, 03:24

Vrij summier verslag van Albert; enige nadere duiding ware op haar plaats. Vooreerst dienen we op te merken dat ons doelpuntensaldo de laatste weken zeer sterk naar de negatieve zijde doorweegt: -6 voor de voorbije vier wedstrijden, en dat met maar liefst 13 tegendoelpunten. Daarbij valt op dat we het kwetsbaarst zijn net nadat we zelf gescoord hebben; een mogelijke revival wordt zo telkens gefnuikt door een nieuwe tegenslag. Wat de pil des te bitterder maakt, is het feit dat heel wat van die tegendoelpunten vermijdbaar zijn. Maar dit enkel ter algemene bespiegeling.
In concreto nu, naar de mats. Ondanks de moerassige ondergrond wisten we het de leider knap lastig te maken, en hadden we zeker meer verdiend. Daar komt nog eens bij dat enkele scènes bijgezet kunnen worden in de nu a rijke canon der Drongense belevenissen. Vooreerst uiteraard de briljante buffelstoot van ondergetekende, die een ondermaatse voorzet toch nog wist te verzilveren, met doodsverachting en vanuit een schier onmogelijke hoek. Ten tweede moeten we melden dat Annes 'den eikel' Neirynck voor de tweede week op rij een terechte reprimande kreeg van de arbiter voor zijn schandelijke en denigrerende spreekkoren aan het adres van de scheidsrechter. Vandaag werd hij zelfs achter de platen verwezen. Het is daarenboven moreel verwerpelijk dat Hannes bij zijn verwensingen poogt de stemmen van andere spelers, zoals die van de wandelaar, te imiteren, in de hoop zo zijn verdiende loon te ontlopen. Foei, Annes! Ten slotte nog een klein sfeerbeeld van net na de wedstrijd. Onmiddellijk na het affluiten van de mats raakte Rensontje namelijk nog verwikkeld in een akkefietje, en dan nog met een eigen ploegmaat. Die onverlaat diende het immer minzame Rensontje zelfs nog een laaghartige duw en dito binnensmonds gemompelde opmerking (in casu "hou u bak") toe. Gelukkig bedekte Rensontje dit voorval met de mantel der liefde; een en ander werd zelfs terstond nog onder de douche in der (hoofse) minne geregeld.
Tot zover enkele kleine uitbreidingen, excursi, zo je wil, bij het vrij lapidaire verslag van Albert. Alhoewel, bijna zou het belangrijkste onder de mat geschoven worden. De namiddag werd namelijk alsnog op een positieve manier afgesloten, in de vorm van hapjes ("apjes" of "apjas" in het Allemans), die ons door Balleman in al zijn gulheid werden aangeboden. Bij het verorberen van de gefrituurde lekkernijen werden, zoals steeds, heel wat spelsituaties door Alleman grondig geanalyseerd en door de mangel gehaald, ook al blijft het koffiedik (of frituurvet) kijken of Balleman al dan niet ooit het voetbalveld nog zal betreden in de hoedanigheid van speler. De laatste maanden bekleedt hij vooral de hoedanigheid van bleiter.
Slechts één opgemerkte afwezige ontsierde de culinaire hoogmis deze namiddag: Smetje was verdwenen, nog voor iemand er erg in had. Reeds op het veld maakte hij gewag van braakneigingen (wij dachten allen dat hij kotsmisselijk werd van zijn eigen wanprestatie), en onmiddellijk na zijn wissel koos hij het hazepad. Stante pede vertrok hij en liet ons allen verbouwereerd, en de toiletten waarschijnlijk met nog wat van zijn voedingsresten achter. Onwillekeurig doet ons dit, en niet zonder enige binnenpretjes, terugdenken aan de wedstrijd op Sleine eerder dit seizoen, alwaar de schildpad de Sleinse sanitaire voorzieningen teisterde wegens gastro-entritische problemen. Gelijkaardige situatie, verschillende bron van output, om het plastisch uit te drukken. Eerst Matthijsje, nu Smetje, een mooie en rijke traditie lijkt gestart. Ik vraag me al vol anticipatie af wie het volgende slachtoffer gaat zijn, en vooral om welke lichaamssappen uit welke lichaamsholte het zal gaan. Weddenschappen mogen altijd afgesloten worden bij Smetje of de schildpad.
engelbert
Duiveltje
Duiveltje

Re: Drongen-Lovendegem 07-11-2009

Berichtdoor ukkepuk op 08 nov 2009, 13:33

Meneer Schatteman, ik zal kijken wat ik kan doen om een weddenschap op te starten.
Hier vallen mooie prijzen te winnen in deze opkompende traditie

Over de match is ook snel een conclusie te trekken.
Voetballend onmondig, weinig tot geen combinaties ( de drassige grasmat zit daar wel voor iets tussen maar kan je niet alles op steken) en wat Schattemantje al wist te verkondigen, we slikken te veel en te gemakkelijk doelpunten.

Ik probeer er alles aan te doen om zelf zo snel mogelijk fit te geraken en de troepen opnieuw te "versterken".
In mijn laatste seizoen zou ik toch een paar matchen willen spelen om toch op een mooie manier afscheid te nemen van de voetbal en van de geweldige bende waar ik de laatste jaren mee speel.
Dat bewezen wij met zijn allen nog maar eens na de match ondanks het verlies.

Ook de komende weken zitten we goed
- met 20 man naar Yves zijn toneelstuk op 5 dec
- kerstmarkt in Keulen de week er op (12 dec)

Nu nog kijken voor de "pella-avond" zodat ons Mattyske ook tevreden kan zijn en een bowlingavond zie ik mezelf ook wel organiseren in de nabije toekomst

den Alleman
ukkepuk
Duiveltje
Duiveltje

Keer terug naar Matchverslag Beloften R2A